alarikorex escribió:yo juraria que un line6 es mejor que un marshall MG con diferencia y de hecho estoy casi seguro de que se puede sacar el sonido marshall, aqui falla algo, debe ser algo de la configuracion del equipo, yo le insisto al compañero que se estudie el manual de instrucciones en español de este amplificador para mirar las opciones de cabinas, amplificadores etc y emulaciones para saber como sacarle partido, yo creo que estos son buenos amplificadores todo terreno y el sonido marshall yo estoy seguro de que con ese ampli se saca mas que de sobras, yo de hecho tenia un pod 2.0 que debe ser mas o menos lo mismo y lo conectaba a marshall jcm800 y a un ampli malo behringer con emulaciones de marshall y sonaba a marshall con los dos, tanto con el behringer como con el jcm800.Que a un line6 no le saques el sonido del Marshall tiene pecado
Gabriel Cutti escribió:
Como lo hago jeje esque tiene una pantalla.... estoy buscando el cab y cuando muevevo la perilla solo encuentro nombres de canciones, artistas,géneros ,efectos y canales D
tiene que tener la opcion de elegir modelados de amplificadores y modelados de altavoces, leete el manual de instrucciones y veras como lo consigues, tal y como me cuentas yo creo que tienes activada emulacion de altavoz y tu ampli saca un sonido muy apagado y opaco por culpa de eso, eso que me cuentas de que te salen canciones artistas generos y todo eso lo tiene mi pocket pod, es tipico de los pod, esto es que estas buscando la opcion que te digo en un menu equivocado, por eso te digo que te leas el manual de instrucciones la parte que habla de cabinas y emulaciones de amplificadores, y busques la opcion de elegir un emulador de un marshall o similar y despues en la opcion de cab o cabina desactivarla, eso estoy casi seguro de que se puede hacer y es lo que tienes que hacer para que te suene como un marshall, no creo yo que la solucion sea comprar un MG, eso es ir de guatemala a guatepeor.
el spider 75 que no se si sera el tuyo lleva todos estos emuladores de amplificador:
Clean Red
Inspired by* the tone of a Marshall® JCM-900, Clean Red is scooped and highly responsive to the player's touch, Clean Red has a beautiful high-end shimmer for one of the best feeling clean tones we've ever made.
Clean Green
Inspired by* some aspects of a Hiwatt® Custom 100, Clean Green emulates the classic clean tones of the late 60s/early 70s. This model is full-bodied with a creamy mid-range and a tight low-end.
Twang Red
Twang Red is inspired by* the sound of a 60s Fender® Blackface Twin Reverb® to produce a classic Nashville spank. Crank the Drive knob for some extra grit and growl!
Twang Green
More aggressive than Twang Red, Twang Green has plenty of cut, punch and attitude inspired by* a 60s Fender® Blackface Deluxe Reverb®.
NEW! Class A Red
Brilliant, singing tones with an addictive chime made famous by generations of Brit-rockers, Class A Red is inspired by* a Vox® AC30 Top Boost.
NEW! Class A Green
Terrifically dynamic, Class A Green offers boutique-style feel inspired by* some of our favorite amps including the Divided by 13 9/15. Sweet tones on the edge of breaking up give way to seriously throaty Overdrive when the Drive knob is cranked.
Blues Red
The vintage charm of Blues Red is inspired by* the classic tones of a '50s wide panel Fender® Deluxe Reverb®.
NEW! Blues Green
Voiced with more attitude than Blues Red, Blues Green delivers a more forward mid-range for a classic rockabilly sound inspired by* the bite of a pint-sized Gretsch® 6156.
Crunch Red
A celebration of the tone used by numerous early metal bands, Crunch Red was inspired by* the signature crunch of a '68 Marshall® Plexi 50-Watt.
NEW! Crunch Green
Crunch Green provides a rounded off British-style distortion with a cool mid-honk and great cut. Inspired by* the killer crunch of an Orange® AD30.
Hi Gain Red
Hi Gain Red is inspired by* the infamous brown sound of a '68 Marshall® Plexi 100-Watt with a Variac and jumped input channels.
NEW! Hi Gain Green
A modern, scooped metal sound, Hi Gain Green is a refined distortion inspired by* the high-gain mayhem of a Diezel® Herbert.
Metal Red
A one-way ticket to high-gain heaven, Metal Red is tight, punchy and inspired by* the high-gain tone of a Mesa/Boogie® Dual Rectifier®.
Metal Green
Metal Green delivers high-gain aggression with supreme versatility. Sweep the Mid knob to control the character of the distortion! (Set to minimum for fuzz pedal characteristics; set to noon for creamy, modern high-gain tones; set to max to conjure the Class A sound.)
Insane Red
Dialed in for shredding, Insane Red combines the intensity and impact of Metal Red but it delivers more mid-range teeth for that bone-crushing grind. Inspired by* the tone of a Mesa/Boogie® Dual Rectifier® (red channel).
Insane Green
As much input gain distortion as possible short of a complete meltdown! Insane Green delivers an obscene helping of distortion while still retaining tonal definition and character.
* All product names used in this webpage are trademarks of their respective owners, which are in no way associated or affiliated with Line 6. These trademarks of other manufacturers are used solely to identify the products of those manufacturers whose tones and sounds were studied during Line 6’s sound model development.
ahi tienes 3 marshall, un jcm900 moderno, un plexi y un marshall de los viejos, en el manual de instrucciones te viene como ponerlos y como desactivar la emulacion de altavoz (cab desactivada) pues la emulacion de altavoz se usa para enchufar en un equipo hifi, altavoces de ordenador para grabar o equipos de voces.
en la pagina de line6 tienes manuales en español y en ingles para todos los equipos:
http://line6.com/spideriv75-120-150-hd150/amps.html
busca tu manual en castellano.